روش های توسعه کسب و کار از طریق سیستم قو

روش های توسعه کسب و کار – توسعه فروش، بازاریابی، و سرمایه

اصول ابتدایی روش های توسعه کسب و کار

کسب و کارها مدل‌های مختلفی دارند. در یک طبقه‌بندی خیلی کلی، بعضی از آنها خدمات ارائه می‌دهند در حالی که بقیه محصولاتی به مشتریان عرضه می‌کنند. با توجه به تفاوت‌های آشکار انواع کسب و کارها، روش های توسعه کسب و کار قبل از هر چیز متاثر از نوع و مدل آن هستند. در مجموع مفهوم توسعه کسب و کار یک مفهوم چندبعدی است که ممکن است در حوزه‌های مختلفی از کار کسب و کارها، مانند فروش، بازاریابی، مدیریت پروژه، مدیریت محصول، و همچنین مدیریت سرمایه دنبال شود.

آشنایی با اصول توسعه کسب و کار در سیستم جامع مدیریتی قو

در ادامه این مطلب از سایت سیستم جامع مدیریتی قو، انواع مختلف فعالیت‌هایی که برای توسعه کسب و کار انجام می‌شوند مورد بررسی قرار می‌گیرند.

روش های توسعه کسب و کار از طریق فروش

مهم‌ترین عامل ارزیابی عملکرد یک کسب و کار را در موارد زیادی می‌توان فروش آن در نظر گرفت. توسعه فروش یکی از هدف‌هایی است که توسط کلیه کسب و کارها در هر سطحی دنبال می‌شود. با این حال توسعه فروش به معنای هدف گیری یک بازار جدید، کسب یک رکورد فروش جدید، و مواردی مانند این می‌شود که از طریق آنها درآمد یک شرکت افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه توسعه فروش اغلب با استفاده از استراتژی‌های فروش مناسب امکان‌پذیر می‌شود.

بازاریابی

بازاریابی شامل پیشنهاد و تبلیغات محصول یا خدمات یک کسب و کار با هدف فروش آنها به مشتری نهایی می‌شود. در کسب و کارهای امروزی معمولا این دپارتمان مکمل دپارتمان فروش محسوب می‌شود. توسعه بازاریابی یکی از مهم‌ترین روش‌های توسعه کسب و کارها در هر سطح و اندازه‌ای است که از طریق آن ضریب نفوذ برند یا کسب و کار افزایش پیدا می‌کند.

آشنایی با روش های توسعه کسب و کار

با توجه به حجم بودجه‌ای که برای توسعه بازاریابی یک شرکت در نظر گرفته می‌شود، انواع مختلفی از روش‌ها و راه‌کارها برای توسعه این بخش می‌تواند به کار برده شود. از ملاقات‌ها و تماس‌های شخصی گرفته تا بیلبورد‌های جاده‌ای، یا توزیع نمونه محصولات رایگان، همگی مواردی هستند که در توسعه بازاریابی یک کسب و کار می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

روش های توسعه کسب و کار از طریق شراکت

یکی از روش های توسعه کسب و کار که اغلب برای ورود به بازارهای جدید خارجی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد ایجاد شراکت با شرکت‌های محلی و بومی فعال در منطقه مورد نظر است. شراکت همچنین برای گسترش ساختار یک کسب و کار، افزودن ویژگی‌ها یا خدماتی به آن، و همچنین بالا بردن حوزه پوشش کسب و کارها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این بخش از توسعه کسب و کار بیش از هر چیز با دپارتمان مدیریت پیوند دارد. معمولا قدرت چانه‌زنی و استدلال برای توسعه از این طریق بیشترین کاربرد را دارد. در موارد زیادی این نوع از توسعه باعث افزایش سرمایه و تامین مالی شرکت‌ها می‌‌شود.

بررسی روش های توسعه کسب و کار در سیستم جامع مدیریتی قو

انواع دیگر روش‌های توسعه کسب و کار

مواردی که در بالا معرفی شدند مهم‌ترین روش های توسعه کسب و کار محسوب می‌شوند. با این حال یک کسب و کار ممکن است در هر زمینه دیگری نیاز به توسعه داشته باشد یا توسعه پیدا کند. از جمله زمینه‌هایی که توسعه کسب و کارها در آنها از اهمیت زیادی برخوردار است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدیریت محصول: مطابقت محصول با استانداردهای مختلف برای توسعه فروش
  • مدیریت سرمایه: انواع استراتژی‌ها و روش‌های رشد مالی و افزایش سرمایه
  • مذاکرات، شبکه‌سازی، و لابی گری
  • کاهش هزینه‌ها

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *